အုိးေလး ကြဲသြားၿပီ

0

 

ဗာရာဏသီျပည္ ျဗဟၼဒတ္မင္းႀကီး ထီးနန္းအုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ေနစဥ္အခ်ိန္က ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ သူေ႒းမ်ိဳးမွာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။  မိဘမ်ားကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ သူေ႒းအ႐ုိက္အရာကုိ ဆက္ခံရပါတယ္။ မိဘအေမြအႏွစ္အျဖစ္ စီးစိမ္ဥစၥာ ကုေဋ (၄၀) ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ပါသတဲ့။ ဘုရားေလာင္း၌ တစ္ဦးတည္းေသာ သားေလး ရွိပါတယ္။ ဘုရားေလာင္းသူေ႒းဟာ ဒါနျပဳ၊ သီလေဆာက္တည္၊ ႀကီးသူတုိ႔ကုိ ႐ိုေသျခင္း စေသာေကင္းမႈမ်ိဳးစံုျပဳလ်က္ သက္တမ္းေစ့သျဖင့္ ေသဆံုးကာ နတ္ျပၫ္၌ သိၾကားမင္းႀကီးျဖစ္သြားတယ္တဲ့။

ဖခင္သူေ႒းကြယ္လြန္သြားေသာအခါ တစ္ဦးတည္းေသာ သူေ႒းသားသည္ သူေ႒းရာထူးဆက္ခံကာ သူေ႒းျဖစ္ခ်ိန္မွစ၍ သူ႔အိမ္ေရွ႕ လမ္းမႀကီးကိုပိတ္လ်က္ မ႑ပ္ႀကီးေဆာက္လုပ္ၿပီး ပရိသတ္ အၿခံအရံမ်ားစြာ ဖိတ္ၾကားလ်က္ ေသရည္အရက္ေသာက္ပြဲႀကီးက်င္းပပါတယ္။ အရက္ေသာက္ပြဲတြင္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးအဖြဲ႕မ်ိဳးစံုလာေရာက္ ေဖ်ာ္ေျဖၾကလ်က္ရွိရာ သူသေဘာက်သည့္သူကုိ အသျဖာ ဒဂၤါးျပား (၁၀၀၀)စီဆုခ်ေလ့ရွိတယ္။ ဂၽြမ္းဘားသမားကို သေဘာက်လွ်င္ (၁၀၀၀)၊ အဆုိေတာ္ကုိသေဘာက်လွ်င္လည္း (၁၀၀၀)၊ အကသေဘာက်လွ်င္လည္း (၁၀၀၀)၊ အေျပးသမားသေဘာက်လွ်င္လည္း (၁၀၀၀) စသည္ျဖင့္ ဆုခ်လုိက္ၿပီဆုိလွ်င္ (၁၀၀၀)ေအာက္မေလ်ာ့ဘူး။ ယေန႔ေခတ္ ဘားဆုိင္ေတြမွာ ဆုခ်သလုိမ်ိဳးပင္ ျဖစ္မွာပါ။

 

ဒီလုိနဲ႔ အလုိလုိ သေ႒းျဖစ္လာခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေငြရွာရတာ ဘယ္ေလာက္ခက္ခဲတယ္ဆုိတာ မသိဘဲ ေငြကို တြင္းထဲကထြက္ေနသလုိမ်ိဳး ထင္ျမင္ေနေတာ့တာေပါ့။ ဘယ္လုိသံုးသံုး ကုန္သြားလိမ့္မယ္လုိ႔ေတာင္ မစဥ္းစားႏုိင္တဲ့အထိ အသိဉာဏ္က အားနည္းေနၿပီေလ။ ေငြက အလုိလုိတုိးပြားေနတယ္ထင္ၿပီး သံုးခ်င္တုိင္းသံုး၊ ျဖဳန္းခ်င္တုိင္းျဖဳန္း။ ေငြဆုိတာ သံုးေတာ့သံုးရမယ္၊ မျဖဳန္းရဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဆံုးလည္း မဆံုးေစရဘူး။ ရံႈးလည္း မရံႈးေစရဘူး။ မျဖဳန္းမိေအာင္ သတိထားရမယ္၊ မဆံုး႐ံႈးေအာင္ ဂ႐ုစုိက္ရမယ္ေလ။ ပြားမ်ားေအာင္ တုိးပြားေအာင္ အလုပ္လုပ္ရမယ္။ ကာယအားသံုး၍ျဖစ္ေစ ဉာဏအားသံုး၍ျဖစ္ေစ ေငြပြားေအာင္ လုပ္ယူရတယ္။ ကာယအားခ်ည္းအားကုိးၿပီး စီးပြားရွာရင္ ပင္ပန္းတယ္၊ အျမတ္နဲတယ္။ ဉာဏအားအေျခခံထားၿပီး ကာယအားနဲ႔ စီးပြားရွာရင္ အက်ိဳးအျမတ္ပိုမ်ားတယ္။ မေသခ်ာ မေရရာတဲ့ စီးပြားေရးကို မလုပ္ဘဲ ေသခ်ာေရရာတဲ့ စီးပြားေရးကုိသာ ႐ႈေဒါင့္စံုက ႐ႈျမင္သံုးသပ္ၿပီး ခုိင္မာတဲ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ျပတ္ျပတ္သားသား ခ်မွတ္ၿပီး လုပ္ကုိင္မယ္ဆုိရင္ ဒီသူေ႒းမွာ အရင္းအႏွီးလည္း ရွိၿပီးသား၊ ကာယအားလည္း ရွိၿပီးသား၊ အႀကံေကာင္းဉာဏ္ေကာင္းသာလုိအပ္ေနတာ။ ဒါေလးျဖည့္စြက္ၿပီး စီးပြားေရးကို တစုိက္မတ္မတ္လုပ္ကုိင္သြားမယ္ဆုိရင္ မိဘဘုိးဘြားတို႔ထက္ပင္ ပုိခ်မ္းသာတဲ့ သူေ႒းတစ္ဦးျဖစ္ရမွာ။

 

အခုေတာ့ အေသာက္အစား အေပ်ာ္အပါးကုိသာ စိတ္၀င္စားၿပီး သူမ်ားေတြထက္ လက္ဖြာဖြာေလး သံုးစြဲ ေပးေကၽြးေနရတာနဲ႔ သာယာေနတာ။ အရက္ကလဲ မေသာက္ရမေနႏုိင္ေတာ့ဘူး။ အေကာင္းကလဲ မစားရ မေနႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ကုိယ့္အိမ္မွာ ခ်က္စားရတဲ့ အစားအစာေလာက္ စိတ္ခ်ရတာ ဘယ္ဟာမွမရွိဘူးဆုိတာ မသိေတာ့ ဆုိင္ေတြမွာ လွည့္လည္စားေသာက္ရတာမွ လူစင္မီတယ္ ထင္လာတာ။ ဟုိမွာ ဘယ္လုိေတြလွီး ဘယ္လုိေတြ ထား၊ ဘယ္လုိေတြခ်က္ျပဳတ္၊ ဘာေတြထည့္ခ်က္ထားမွန္းမသိတဲ့ ဆုိင္ဟင္းကုိမွ မစားရ မ်ိဳမက်ေတာ့ဘူးတဲ့။ ကုိယ့္အိမ္မွာ ခ်က္စားရင္ လြန္ေရာ ကၽြန္ေရာ (၁၀၀၀၀) က်ပ္ေလာက္ ကုန္မယ့္အေရး ဆုိင္သြားစားလုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေလးငါးေသာင္းေပးလုိက္ရတာေလ။ ဒါကုိမွ အဟုတ္ထင္ေနတာတဲ့။ ဘယ္ဆုိင္အသစ္ဖြင့္သတဲ့ဆုိ သူတုိ႔က ဦးၿပီးသား။ ဘယ္ဆုိင္က ဒင္းဆမ္းေကာင္းသတဲ့ဆုိလည္း သြား၀ုိက္ၿပီးသားပဲ။ ဒါတင္မကဘဲ မိန္းမလုိက္စားမႈလည္း ၀ါသနာပါေတာ့ ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ေဂဟာေတြမွာ သူ႔ေျခရာခ်ည္းထပ္ေနတယ္ဆုိပဲ။ ဒါအျပင္ ဘယ္မွာတီး၀ုိင္းရွိသတဲ့ဆုိ သူက သူ႔အေဖာ္တစ္သုိက္နဲ႔ ေရာက္ၿပီးသား။ ေပးႏုိင္ေကၽြးႏုိင္ေတာ့ အေျခြအရံကလည္း မ်ားမွမ်ား။ ေျခြလုိ႔ရံေနတဲ့ အေျခြအရံေတြနဲ႔ ေနာက္လုိက္ေတြနဲ႔ဆုိေတာ့ ဟုိနားအုပ္အုပ္က်က္က်က္ ဒီနားအုပ္အုပ္က်က္က်က္ဆုိ သူတို႔အဖြဲ႕က ေရွ႕ကပဲ။ ဘယ္မွာဇာတ္ပြဲရွိသတဲ့ဆုိ သူတို႔အဖြဲ႕က ေရွ႕က။ ေၾသာ္ သူ႔ခမ်ာ အသံုးထက္ အျဖဳန္းပုိေနတာကို သူမသိရွာဘူးေလ။ ေငြဆုိတာ ကုိယ္က႐ိုေသမွ သူကလည္း ကုိယ့္ကို ႐ိုေသတာ။ မ႐ိုေသရင္ သူက ကိုယ့္ကုိ ေျခကန္ၿပီးထြက္တတ္တာပဲ။ သူခ်မ္းသာတာေတြက အသံုးမခ်တတ္ေတာ့ သူ႔အတြက္ အပါယ္စာေတြခ်ည္း ျဖစ္ကုန္တယ္။ ခ်မ္းသာတဲ့ ပုိင္ဆုိင္မႈေတြကို အသံုးသာခ်တတ္မယ္ဆုိရင္ လူ႔ျပည္ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာ့ျပည္ေရာက္ေၾကာင္းဆုိလည္း ဟုတ္တယ္။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းဆုိလည္း ဟုတ္တယ္။ အခုေတာ့ သူ႔ခမ်ာ အသံုးမခ်တတ္တာနဲ႔ပဲ ကုိယ့္ရွိတဲ့ေငြေၾကးနဲ႔ အပါယ္လမ္း ငရဲလမ္းခင္းလုိက္သလုိျဖစ္ကုန္ေတာ့တာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ကုိယ္ရွာေဖြထားတဲ့ ေငြေၾကးက ယခုဘ၀ ခ်မ္းသာဖို႔၊ ေနာက္ဘ၀အတြက္ သုဂတိလမ္းေဖာက္ဖုိ႔၊ နိဗၺာန္လမ္းေဖာက္ဖုိ႔ အဓိကထားလုိက္ႏုိင္ရင္ ျဖဳန္းရာလည္းမေရာက္ဘူး၊ ႐ံႈးရာလည္းမေရာက္ဘူး၊ အပါယ္ ဆင္းရဲဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ႐ုန္းရာသာ ေရာက္ေတာ့တယ္ေလ။ သူေ႒းေလးမွာေတာ့ ႐ံုးခ်က္မပါ ျဖဳန္းခ်က္သာပါလုိ႔ ႐ံႈးခ်က္နာလုိက္တဲ့ျဖစ္ျခင္းပါပဲ။ မိဘဘိုးဘြားေတြ စုေဆာင္းထားခဲ့လို႔ ခ်မ္းသာလာတဲ့ ကုေဋ (၄၀)လည္း ကုန္၊ အတြင္းပစၥည္း အျပင္ပစၥည္းေတြလည္းကုန္၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကုိယ္ေနတဲ့ အိမ္ကိုေတာင္ ေရာင္းစားလုိက္ရတဲ့ဘ၀။မီးဟာ အသံုးခ်တတ္ေတာ့ မိတ္ေဆြ အသံုးမခ်တတ္ေတာ့ ရန္သူျဖစ္သလုိ၊ အစားအစာဆုိတာဟာလည္း စားတတ္ေတာ့ေဆး၊ မစားတတ္ေတာ့ ေဘးျဖစ္သလို ေငြေၾကးဓနစီးစိမ္ဥစၥာဆုိတာဟာလည္း သံုးတတ္ေတာ့ မိတ္ေဆြ၊ မသံုးတတ္ေတာ့ ရန္သူျဖစ္ရတယ္။ ေနစရာမရွိေတာ့ ခြက္လက္စြဲကာ ေတာင္းရမ္းစားေသာက္ၿပီး သူတစ္ပါးအိမ္နံရံမွာ မွီခုိေနရရွာေတာ့တယ္။

 

သိၾကားမင္းႀကီးက ေကာင္းကင္ကေန ငါ့သားေလး ဘယ္လုိမ်ားေနရွာပါလိမ့္မလဲလုိ႔ ဆင္ျခင္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ လံုးလံုးလ်ားလ်ား အရက္သမားျဖစ္ေနတာ ေတြ႔လုိက္ရၿပီး ဆင္းရဲဒုကၡေတြ ခံစားေနရတာ ျမင္မေကာင္းလို႔ ဣစၧာသယအိုးေလးတစ္လံုး ယူလာၿပီး ´ဒီအုိးေလးကုိ ယူထား။ ဒီအိုးေလးက ဘာမဆို လိုတာ တ ယူလို႔ရတယ္။ ဒီအုိးရွိရင္ ငါ့သား မဆင္းရဲဘူး။ ဒီအိုးေလး မကြဲေစနဲ႔`လို႔ အေသအခ်ာ မွာၿပီး ေပးခဲ့တယ္။ လိုတာ တ လို႔ရတယ္ဆုိေတာ့ သူႀကိဳက္တဲ့ အရက္ကုိသာ တ ၿပီး ေသာက္ေနလုိက္တာ။ အရက္နဲ႔ ပါးစပ္ ျပတ္တယ္ဆုိတာကို မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီအုိးေလးေၾကာင့္ သူ႔ဘ၀လဲ အနည္းငယ္ ေျပာင္းလဲလာတယ္၊ ေျပာင္ေျမာက္ ေတာက္ေျပာင္လာတယ္။ အုိးေလးကုိင္ၿပီး တ လိုက္ရင္ သူလုိခ်င္တာ အကုန္ရေနတာ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ တ လုိက္တုိင္း သူႀကိဳက္တဲ့ အရက္ခ်ည္းပဲ။ အရက္ကိုသာ ေတာင့္တၿပီး ေသာက္ေနရင္း တစ္ေန႔ေတာ့ အေသာက္လြန္ၿပီး မူးေမာ္ေပ်ာ္ပါးလုိ႔ ဣစၧာသယအုိးေလးကို မုိးေပၚေျမွာက္ၿပီး လက္နဲ႔ ျပန္အဖမ္းမွာ မူးေနေတာ့ မိေအာင္မဖမ္းႏုိင္ဘဲ ေျမႀကီးေပၚ က်ၿပီး ကြဲသြားရွာေလတယ္။ ေၾသာ္- လူမစြမ္းၿပီဆုိမွျဖင့္ နတ္လည္း မမႏုိင္၊ သိၾကားမင္းႀကီးကုိယ္တုိင္ပင္ မမႏိုင္ပါလား။ ဒီလိုနဲ႔ အိုးေလးလဲ ကြဲေရာ။ ထံုးစံအတုိင္း ျပန္ေတာင္းစားရတဲ့ သူေတာင္းစားဘ၀ ျပန္ေရာက္သြားၿပီး ေတာင္းရင္း ရမ္းရင္းနဲ႔ပဲ ငတ္တလွည့္ ျပတ္တလွည့္ျဖင့္ ဘ၀နိဂံုးခ်ဳပ္သြားရရွာေလသတဲ့။

ဒီဇာတ္ေတာ္က လက္ရွိဘ၀ကေန လက္မဲ့ဘ၀သို႔ ေရာက္သြားရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းေတြကို မီးေမာင္းထုိးျပလုိက္တာပါပဲ။ အေပ်ာ္အပါး အေသာက္အစား အသံုးအျဖဳန္းႀကီးသူတုိင္း ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာတဲ့ဘ၀ေရာက္ေနေန ဆင္းရဲတဲ့ဘ၀သို႔ ေရာက္ရမည္ကုိ သခၤန္းစာေပးေနပါတယ္။ အသိပညာ အတတ္ပညာ အေျမာ္အျမင္ကင္းမဲ့မႈရဲ႕ ဆိုးက်ိဳးေတြဆိုရင္လည္း မလြဲပါဘူး။ မဟာဓနသူေ႒းသားပံုျပင္ႏွင့္ ဆင္တူယုိးမွား ျဖစ္စဥ္ကိုထင္ဟပ္ေစၿပီး ဖခင္သိၾကားမင္းက ကယ္တင္လို႔ေတာင္မွ မရႏုိင္တဲ့ဘ၀၊ လူမစြမ္းလုိ႔ နတ္မေသာ္လည္း မုိးနတ္သိၾကားလက္ေလွ်ာ့ရတဲ့ဘ၀မို႔ အသိပညာနိမ့္က်ၿပီဆုိလွ်င္ ဘယ္ေလာက္မ်ားျပားတဲ့စည္းစိမ္ျဖစ္ေစ အကုန္ျမန္ အျမန္ကုန္မည္သာျဖစ္ေၾကာင္းကုိ သခၤန္းစာေပးတဲ့ ဇာတ္ေတာ္ပါပဲ။

(သူရာဃဋဇာတ္)

ေဒါက္တာ အရွင္ပါရမီ

Leave a Reply