DSC07324

ဝါဆိုျခင္းဟူသည္

0

4x6c

ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ မိုးေလးလရွိသည့္အနက္ ေရွ႔ပိုင္းသံုးလတြင္မိမိအဆင္သင့္ရာ ေက်ာင္းတိုက္၌ စြဲျမဲစြာေနထိုင္ၾကရသည္။ ယင္းကို ဝါကပ္သည္ ဝါဆိုသည္ဟုေျပာၾက၏။ စင္စစ္မွာ ကိုယ္ေနထိုင္ရာေက်ာင္း၌သာ ညအိပ္ညေန အျပင္မသြားဘဲ စြဲျမဲစြာေနထိုင္ျခင္းျဖစ္၏။ အကယ္၍ ညအိပ္ညေန အျပင္သြားရန္ရွိပါက ခြင့္ပန္၍သြားႏိုင္သည္။ ၎ကို ဝါပန္သည္ဟု ေျပာေလ့ရွိ၏။ ဝါကိုလည္း အေၾကာင္းမဲ့ပန္၍မရ၊ အေၾကာင္းရွိမွ ပန္လို႔ရ၏။ (ဒါတံု ေသာတံု ပသိတံု) တံုသံုးခ်က္ တစ္ခ်က္ခ်က္မိမွ ပန္လို႔ရ၏။ တံုသံုးခ်က္ဆိုသည္မွာ (၁) အလႉဒါနျပဳလို၍ ပင့္ဖိတ္လၽွင္ျဖစ္ေစ (၂) တရားပြဲပင့္လၽွင္ျဖစ္ေစ (၃) ရဟန္းသံဃာတို႔အား ဖူးေျမာ္ခ်င္၍ပင့္လၽွင္ျဖစ္ေစ ထို (တံု)သံုးခ်က္ တစ္ခ်က္ခ်က္မိမွ ဝါပန္၍သြားႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ (၇)ရက္ထက္မေက်ာ္ရ၊ (၇)ရက္အတြင္း မိမိဝါဆိုရာေက်ာင္းသို႔ ျပန္လာရသည္။ (၇)ရက္ထက္ေက်ာ္ေအာင္ အျပင္၌ ညအိပ္ညေန ေနမိပါက ဝါက်ိဳးသည္ ဝါျပတ္သည္ဟု ေျပာေလ့ရွိ၏။ ဝါက်ိဳး ဝါျပတ္ေသာရဟန္းသည္ ကထိန္ခံခြင့္ သံဃိကေဝစုခံယူခြင့္မ်ား ဆံုးရွံုးရ၏။ ဝါကေတာ့ ေလ်ာ့မသြားေပ။

ဝါဆိုျခင္းႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ ပုရိမဝါႏွင့္ ပစၧိမဝါဟုဆိုရ၏။ ပုရိမဝါသည္ အမ်ားဆိုင္ဝါျဖစ္၏။ ပထမဝါဟုလည္း ေခၚၾက၏။ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၁)ရက္ေန႔တြင္ဆိုရ၏။ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔အထိ သံုးလတိတိ မိမိေနထိုင္ရာ ေက်ာင္း၌ ေနရ၏။ ထိုပထမဝါဆိုေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔တြင္ ဝါကၽြတ္၏။ သို႔ေသာ္ အြန္လိုင္းတြင္ ဝါဆိုလျပည့္ေန႔၌ ဝါဆိုၾကသည့္ပံုမ်ား ေတြ႔ရ၏။ အျပစ္ျဖစ္သည္ဟုမဆိုသာေသာ္လည္း ဆိုရမည့္ရက္မေရာက္ခင္ ႀကိဳတင္ဆိုထားျခင္းျဖစ္ေန၍ ထေျမာက္ေအာင္ျမင္မႈ မရွိ။ မွားမွန္းသိၿပီး ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္(၁)ရက္ေန႔တြင္ ျပန္ဆိုလၽွင္မူ ထေျမာက္ေအာင္ျမင္သည္သာျဖစ္ပါ၏။ ျပန္မဆိုလၽွင္ ဝါမရ။

ထို႔အျပင္ ႁခြင္းခ်က္အေနျဖင့္ ပစၧိမဝါဆိုႏိုင္၏။ ဒုတိယဝါဟုလည္း ေခၚၾက၏။ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ပထမဝါမဆိုႏိုင္ခဲ့လၽွင္ျဖစ္ေစ၊ ပထမဝါဆိုၿပီးက်ိဳးခဲ့လၽွင္ျဖစ္ေစ ဝါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ (၁)ရက္ေန႔တြင္ ဒုတိယဝါဆိုႏိုင္၏။၊ ဆိုခြင့္ရွိ၏။ ထိုဒုတိယဝါဆိုေသာရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တြင္ ဝါကၽြတ္၏။ ထိုဒုတိယဝါကိုမူ အမ်ားစုက မဆိုၾက၊ အနည္းစုသာ ဆိုၾက၏။ အေၾကာင္းမညီညြတ္၍ ပထမဝါမဆိုလိုက္ရသူမ်ားသာ ဆိုေလ့ရွိၾက၏။

ဤသို႔ ဝါဆိုဝါကပ္သည့္ အစဥ္အလာကို ဗုဒၶလက္ထက္မွ ယေန႔ထိတိုင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား လိုက္နာၾကလ်က္ရွိ၏။ ဗုဒၶခ်မွတ္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ေကာင္းမြန္ေသာအစဥ္အလာျဖစ္၏။ ဓေလ့ထံုးစံလည္းျဖစ္၏။ ဝိနည္းစည္းကမ္းလည္း ျဖစ္၏။ သို႔ျဖစ္၍ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ မျဖစ္မေန လိုက္နာၾကရ၏။ ဝိနည္းဟူသည္ လိုက္နာလၽွင္ အက်ိဳးရွိ၏။ မလိုက္နာလၽွင္ အျပစ္ျဖစ္၏။ လိုက္နာက်င့္သံုးလ်က္ ဝါဆိုျခင္းျဖင့္ ဝါတြင္းကာလတြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ဂႏၴဓူရ ဝိပႆ နာဓူရတို႔ကို ပိုမိုအခ်ိန္ေပးလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾက၏။ ဂႏၴဓူရဟူသည္ စာသင္ စာခ် တရားေဟာ တရားျပျခင္းအလုပ္ျဖစ္၏။ ဝါတြင္းတြင္ အဓိကထားလုပ္ၾကရ၏။ ဝါပ၌လည္း ထိုက္သည္အားေလ်ာ္စြာ လုပ္ရ၏။ ဝိပႆ နာဓူရသည္ တရားအားထုတ္ တရားထိုင္ျခင္းအလုပ္ျဖစ္၏။ ဝါတြင္းတြင္ အဓိကထားလုပ္ၾက၏။ စင္စစ္မွာ ဝိပႆ နာအလုပ္သည္ အခ်ိန္မေရြး ေနရာမေရြး ဣရိယာပုတ္မေရြး လုပ္ရေသာအလုပ္ျဖစ္၏။ ပ်င္းလည္းလုပ္ ေပ်ာ္လည္းလုပ္ရမည့္အလုပ္မ်ိဳးျဖစ္၏။ စိတ္ပါသည္ျဖစ္ေစ မပါသည္ျဖစ္ေစ လုပ္ရမည့္အလုပ္ျဖစ္၏။ လုပ္ခ်င္လည္းလုပ္ရ မလုပ္ခ်င္လည္းလုပ္ရသည့္ အလုပ္ျဖစ္၏။ ထိုတာဝန္ႏွစ္ရပ္ သို႔မဟုတ္ ဓူရႏွစ္ျဖာလိုက္နာက်င့္သံုးေရးသည္ ရဟန္းေတာ္တို႔၏ ရာသက္ပန္တာဝန္ျဖစ္၏။ ထိုတာဝန္မ်ားကို ဝါဆိုမိုးကာလမွာ အဓိထား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေစရန္အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ႏွစ္စဥ္ ဝါဆို ဝါကပ္ေတာ္မူၾကရသည္။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

Leave a Reply